اضافه شدن بولینگ به رشته های نابینایان و كم بینایان

حضور بیشتر از 1300 ورزشكار نابینا و كم بینا در جشنواره استعدادیابی

حضور بیشتر از 1300 ورزشكار نابینا و كم بینا در جشنواره استعدادیابی اسب من: نایب رئیس فدراسیون نابینایان و كم بینایان از برگزاری جشنواره استعدادیابی با حضور بیشتر از 1300 ورزشكار در هفت رشته ورزشی به مناسبت دهه مبارك فجر و گرامیداشت یاد و خاطره سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی آگاهی داد.


علی اصغر هادی زاده در گفت و گو با ایسنا، درباره جشنواره استعدادیابی نابینایان و كم بینایان اشاره كرد: این جشنواره به مناسبت دهه مبارك فجر و گرامیداشت یاد و خاطره سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور ۱۳۰۰ ورزشكار در هفت رشته ورزشی شطرنج، گلبال، بولینگ، پرس سینه، صحرانوردی، شنا و اسكیت در دو بخش زنان و مردان از روز جمعه ۴ بهمن در بابلسر شروع می شود و تا ۱۴ بهمن ادامه خواهد داشت.
وی در پاسخ به این پرسش كه آیا استعدادهای شناسایی شده به تیم ملی دعوت می شوند یا خیر؟ اظهار داشت: این مسابقات تنها با هدف استعدادیابی و شناسایی نفرات برتر در تمام رشته های ورزشی نابینایان و كم بینایان برگزار می گردد و هیچ ورزشكاری به تیم ملی دعوت نمی گردد. تلاش بر این است كه پس از شناسایی استعدادها نفرات برتر در سال آینده به اردوهای تداركاتی دعوت شوند و بعد از سرمایه گذاری روی آنها بهترین ها را برای حضور در بازی های پاراآسیایی ۲۰۲۲ به تیم ملی دعوت نماییم.
هادی زاده با اشاره به اجرای تمام برنامه های پیش بینی شده در تقویم ورزشی اظهار نمود: تنها فدراسیونی هستیم كه تا به امروز در اجرای برنامه های پیش بینی شده در تقویم ورزشی با مشكل خاصی مواجه نبودیم و تمام مسابقات را بموقع برگزار كردیم. در حقیقت با برگزاری این جشنواره برنامه های فدراسیون در سال ۹۸ تمام می شود.
نایب رئیس فدراسیون نابینایان و كم بینایان هم چنین از اضافه شدن بولینگ به رشته های نابینایان و كم بینایان آگاهی داد و اضافه كرد: اهتمام داریم بعد از شناسایی استعدادها در این جشنواره روی نفرات برتر این رشته سرمایه گذاری نماییم و با تشكیل تیم ملی بولینگ، در بازی های پاراآسیایی ۲۰۲۲ چین برای اولین بار در این رشته نیز حضور پیدا نماییم.
او در آخر اظهار داشت: پس از پارالمپیك ۲۰۲۰ توكیو هدف گذاری اصلی ما بازی های پاراآسیایی ۲۰۲۲ چین است، بطوریكه اهتمام داریم با افزایش ورزشكاران خود در این بازی ها بهترین جایگاه را به ورزشكاران نابینا و كم بینا اختصاص دهیم.




منبع:

1398/11/02
14:29:42
5.0 / 5
4794
تگهای خبر: اردو , اسب , اسكی , المپیك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵
asbeman.ir - حقوق مادی و معنوی سایت اسب من محفوظ است

اسب من

همه چیز درمورد اسب و اسب سواری و سوارکاری