با شركت ۶۲ راس اسب؛

هفته قهرمانی كورس اسبدوانی پاییزه آق قلا برگزار گردید

هفته قهرمانی كورس اسبدوانی پاییزه آق قلا برگزار گردید به گزارش اسب من هفته قهرمانی رقابت های كورس اسبدوانی پاییزه آق قلا با شركت ۶۲ راس اسب در مجموعه سواركاری این شهرستان برگزار گردید.



به گزارش اسب من به نقل از مهر، در هفته دهم و قهرمانی رقابت های كورس اسبدوانی پاییزه آق قلا بعدازظهر جمعه ۶۲ راس اسب از نژادهای تركمن و دوخون در ۶ دور هزار، هزار و ۲۰۰ و هزار و ۵۵۰ متری در مجموعه سواركاری این شهرستان با یكدیگر به رقابت پرداختند كه در انتها ۱۴۵ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان جایزه نقدی به صاحبان اسب های اول تا سوم كورس های ۶ گانه اهدا شد.
در دور اول اسب های تركمن دو ساله در كلاس میدن به مسافت هزار متر با یكدیگر به رقابت پرداختند كه سراج الدین اندروا با اسب دلدل یلمه زودتر از خط آخر گذشت و علی محمد غراوی با اسب رضوان خان و آرمین آق اتابای با اسب تركمن صحرا به ترتیب دوم و سوم شدند.
رقابت دور دوم میان اسب های دوخون دو ساله در كلاس میدن به مسافت هزار متر بود كه محمد خوجملی با اسب صاحب جمال عنوان اول را به دست آورد و جواد آچاك با اسب گوماتو و علیرضا قرنجیك با اسب سیل آسا به ترتیب مقام های دوم و سوم را كسب كردند.
در دور سوم اسب های دوخون دو ساله در كلاس نویس استیكس به مسافت هزار و ۲۰۰ متر با یكدیگر رقابت كردند كه قربان محمد اودك با اسب گان دولف موفق به كسب مقام اول شد و نادر صالح پور با اسب آلان و جواد آچاك با اسب یلدرم به ترتیب مقام های دوم و سوم را به دست آوردند.
رقابت در دور چهارم میان اسب های دوخون سه ساله در كلاس یك به مسافت هزار و ۵۵۰ متر شكل گرفت كه ستار مهرانی با اسب منوكید زودتر از خط آخر عبور كرد و بنیامین ملایی با اسب اورتگا و آرمین آق آتابای با اسب ویمتو به ترتیب دوم و سوم شدند.
در دور پنجم اسب های دوخون سه ساله در كلاس چهار به مسافت هزار و ۵۵۰ متر با یكدیگر رقابت كردند كه امیر مختومی با اسب استینگر اولین نفر از خط آخر عبور كرد و محمد خوجملی با اسب داغ مایه و آق اویلی بشگرد با اسب گل گندم نفرات دوم و سوم از خط آخر گذشتند.
در دور ششم و پایانی اسب های دوخون سه ساله در كلاس پنج به مسافت هزار و ۵۵۰ متر با یكدیگر به رقابت پرداختند كه امیر مختومی با اسب ویس ناز موفق به كسب عنوان نخست شد و كمال دلیجه عطا با اسب نیو دنسر و محمدامین توماج با اسب بهپا به ترتیب دوم و سوم شدند.
امیر مختومی بهترین چابكسوار هفته
در آخر هفته دهم و قهرمانی رقابت های كورس اسبدوانی پاییزه آق قلا، امیر مختومی با كسب دو مقام نخست بهترین چابكسوار هفته لقب گرفت، محمد خوجملی یك مقام نخست و یك مقام دوم به دست آورد و ستار مهرانی، قربان محمد اودك و سراج الدین اندروا هر كدام یك مقام نخست به دست آوردند.
مسابقات كورس اسبدوانی در استان گلستان هر ساله در شهرستان های گنبدكاووس، آق قلا و بندرتركمن برگزار می گردد و علاقمندان بسیار زیادی را به مجموعه های سواركاری این سه شهرستان می كشاند.

1398/08/18
14:44:09
5.0 / 5
4961
تگهای خبر: اسب , رقابت , سواركاری , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۱
asbeman.ir - حقوق مادی و معنوی سایت اسب من محفوظ است

اسب من

همه چیز درمورد اسب و اسب سواری و سوارکاری