راه اندازی اولین آكادمی تخصصی تیروكمان

راه اندازی اولین آكادمی تخصصی تیروكمان به گزارش اسب من مدیر تخصصی آكادمی تیروكمان هدف از تاسیس این آكادمی را تخصصی كردن و استانداردسازی رشته تیروكمان عنوان نمود و اظهار داشت: تلاش داریم با تخصصی كردن تیروكمان در آینده كمانداران مطرح و قوی را تزریق تیم ملی نماییم.


بهرام ملكی در گفتگو با ایسنا، درباره اولین آكادمی تخصصی تیروكمان كه در زمین چمن مصنوعی سایت تیروكمان تأسیس شده است، اظهار نمود: اولین آكادمی تخصصی تیروكمان كه در زمین شماره ۲ سایت تیروكمان تأسیس شده است با حمایت پتروكیمیاگرراد از هفته آینده به صورت رسمی افتتاح می گردد. در این آكادمی مقرر است ضمن استعدادیابی به كمانداران آموزش های تخصصی در رده های مختلف سنی عرضه شود. البته این آكادمی مجهز به باشگاه بدنسازی و دستگاه های آنالیزور است و كمانداران بعد از ثبت نام در آكادمی از نظر آمادگی بدنی توسط این دستگاه مورد ارزیابی قرار می گیرند كه در این رشته امكان موفقیت دارند یا خیر؟ حتی تجهیزات آنها هم توسط این دستگاه مورد سنجش و ارزیابی قرار می گیرد كه اگر ایراداتی دارد مرتفع شود.
وی اظهار داشت: از تمام كمانداران در هر رده سنی در این آكادمی توسط متخصصان تست های آمادگی جسمانی گرفته می شود و سپس كمانداران بعد از استعدادیابی تحت آموزش های نظریه و عملی توسط مربیان باتجربه داخلی قرار می گیرند.
مدیر آكادمی تخصصی تیروكمان پیرامون این پرسش كه آیا به دنبال جذب مربی خارجی هم در این آكادمی هستید یا خیر؟ خاطرنشان كرد: فعلاً كار را در رشته های ریكرو و كامپوند با مربیان داخلی همچون مجید احمدی، اسماعیل عبادی، نیما محبوبی، علیرضا بیگی و… آغاز می نماییم و در صورت نیاز از مربیان مطرح خارجی هم استفاده خواهیم كرد.
او همینطور در پاسخ به این پرسش كه آیا هدف شما تربیت كمانداران برای تیم ملی و حضور در المپیك است، اظهار داشت: در ابتدای امر به دنبال استانداردسازی رشته تیروكمان هستیم و هدف بعدی استعدادیابی، تربیت و پرورش و آماده سازی كمانداران نخبه برای راهیابی به تیم ملی بخصوص در رشته ریكرو خواهیم بود. البته اینكه بخواهیم در تیروكمان تحول بزرگی ایجاد نماییم و كماندارانی تربیت نماییم كه بتوانند در المپیك های آینده حرفی برای گفتن داشته باشند احتیاج به یك بازده زمانی ۱۰ تا ۱۵ سال است تا با سرمایه گذاری روی آنها و آموزش های تخصصی در آینده بتوانیم كمانداران خوبی را تربیت و وارد تیم ملی نماییم.
ملكی اظهار داشت: یكی از اشكالات این رشته این است كه استانداردسازی خوبی روی كمانداران از پایه صورت نگرفته و در یك برهه زمانی استعدادی پیدا شده و به خاطر عدم سرمایه گذاری متأسفانه رها شده است. هدف ما بر این است كه چنین استعدادهایی را شناسایی و با سرمایه گذاری روی آنها بتوانیم تیروكمان ایران را به صورت حرفه ای در دنیا مطرح نماییم و در المپیك های آینده مدال آور باشیم.
او در آخر اضافه كرد: طی قراردادی كه فدراسیون تیروكمان با شركت توسعه و نگهداری اماكن ورزشی منعقد كرده است، مجوز تأسیس این آكادمی به صورت قانونی مورد تأیید قرار گرفته و ما هم برای تأسیس آن با فدراسیون تیروكمان قرارداد بستیم. البته جهت راه اندازی این آكادمی تابحال بیشتر از یك و نیم میلیارد تومان هزینه شده كه از راه اسپانسر این اعتبار تأمین شده است.



1398/03/30
20:59:35
5.0 / 5
4803
تگهای خبر: آموزش , استاندارد , المپیك , باشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳
asbeman.ir - حقوق مادی و معنوی سایت اسب من محفوظ است

اسب من

همه چیز درمورد اسب و اسب سواری و سوارکاری