ستاد نظارت چه زمانی به انتخابات كمیته ملی المپیك ورود می كند؟

ستاد نظارت چه زمانی به انتخابات كمیته ملی المپیك ورود می كند؟ اسب من: برنامه های ستاد نظارت بر انتخابات كمیته ملی المپیك كه روز سه شنبه تشكیل و تكمیل شد، برای ورود به این انتخابات از چه زمان و چه مرحله ای آغاز می شود؟



به گزارش اسب من به نقل از مهر، طبق آئین انتخاباتی نامه كمیته ملی المپیك، ستاد پنج نفره نظارت بر انتخابات این كمیته باید بلافاصله پس از تعیین تاریخ انتخابات تشكیل می شد و همزمان با آغاز ثبت نام كاندیداها، فعالیت خویش را با «نظارت بر فرآیند ثبت نام» ها آغاز می كرد این در شرایطی است كه روز گذشته و درست در فاصله سه روز مانده به مهلت دو هفته ای ثبت نام ها، تركیب این ستاد تكمیل و نهایی شد.
طبق آئین نامه سه عضو از تركیب پنج نفره ستاد نظارت بر انتخابات كمیته ملی المپیك یعنی دبیركل، مشاور حقوقی و مدیر حراست به خاطر جایگاه شان مشخص بودند. این نفرات هم البته اواخر هفته گذشته حكم خویش را برای عضویت در این ستاد دریافت كردند ضمن اینكه تعیین دو عضو هیات اجرایی تا روز گذشته كه رسول خادم و محمدپولادگر معرفی گشتند، به تاخیر افتاد.
اینكه «چرا انتخاب دو نفر از میان اعضای هیات اجرایی برای حضور در ستاد نظارت بر انتخابات تا این حد به تاخیر افتاد؟»، اصلا مشخص نیست! به هر حال مهلت ثبت نام كاندیداهای انتخابات كمیته ملی المپپیك بعد از دو هفته، جمعه آینده تمام می شود و این ستاد فقط در همین دو سه روز پایانی می تواند نظارت لازم و مستقیم خویش را روی روند ثبت نام ها داشته باشد كه البته همین هم خیلی دیر است.
البته طبق آئین نامه انتخاباتی كمیته ملی المپیك، برای ستاد نظارت به جز نظارت بر فرآینده ثبت نام ها، وظایف دیگری هم تعریف شده است كه امید می رود در انجام آنها تاخیری دیده نشود تا انتخابات ۲۵ دی ماه به موقع و بدون هیچ ابهامی برگزار گردد.
به گزارش اسب من به نقل از مهر، در بند ب از بخش اول (ستاد نظارت بر انتخابات) آئین نامه انتخاباتی كمیته ملی المپیك وظایف ستاد نظارت پس از اتمام ثبت نام و نظارت بر آن، به این شرح اعلام شده است:
۱- بررسی و نظارت بر صحت اسامی اشخاص حقیقی و حقوقی عضو مجمع جهت حضور در مجمع انتخاباتی طبق اساسنامه و الزامات تعیین شده از جانب كمیته بین المللی المپیك
۲- بررسی فرم های تكمیل شده ثبت نام و مدارك كاندیداها و تطبیق با شرایط احراز كرسی های مختلف تعریف شده در اساسنامه و آیین نامه حاضر و همینطور احراز صلاحیت های عمومی از مراجع ذیصلاح و پیگیری جهت دریافت تایید ظرف ۷۲ ساعت
۳- بررسی اعتراض داوطلبین احراز صلاحیت نشده و پاسخگویی ظرف ۴۸ ساعت
۴- اعلان عمومی فهرست نهایی كاندیداهای عضویت در هیات اجرایی به تفكیك هر كرسی و ارسال بیوگرافی مختصر آنها برای تمام اعضای مجتمع عمومی، حداقل یك هفته پیش از تاریخ برگزاری انتخابات، ارسال درخواست های تایید شده ثبت نام برای احراز صلاحیت های عمومی به مراجع ذیصلاح و پیگیری جهت دریافت تاییدیه ظرف ۷۲ ساعت

1396/10/14
20:07:46
5.0 / 5
4542
تگهای خبر: المپیك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۱
asbeman.ir - حقوق مادی و معنوی سایت اسب من محفوظ است

اسب من

همه چیز درمورد اسب و اسب سواری و سوارکاری