در گزارش اسب من پاسخ داده شد؛

دستاوردهای مركز اقتصاد وزارت ورزش چه زمانی مشخص می‎شود؟

دستاوردهای مركز اقتصاد وزارت ورزش چه زمانی مشخص می‎شود؟ اسب من: مسئول مركز مشاركت‎ها، سرمایه‎گذاری و اقتصاد ورزش ابراز امیدواری كرد كه این مركز امسال به دستاوردی قابل توجه برسد.



به گزارش اسب من به نقل از مهر، «مركز مشاركت ها، سرمایه گذاری و اقتصاد ورزش» یكی از بخش های تازه شكل گرفته در وزارت ورزش است كه از زمان ابلاغ چارت جدید یعنی فروردین ماه سال قبل به تشكیلات این وزارتخانه افزوده شد.
تا به امروز اما به جز انتخاب مسئول برای این مركز، اقدام دیگری در ارتباط با آن انجام نشده است. خبرگزاری مهر باز امروز در گزارشی با عنوان..... به این مورد پرداخت و اینكه با عنایت به فعالیت هایی كُندی كه در مركز مشاركت ها، سرمایه گذاری و اقتصاد ورزش انجام می شود، نخستین دستاوردهای فعالیت های آنچه زمانی مشخص می شود.
در همین زمینه عباس نظریان مسئول مركز مشاركت ها، سرمایه گذاری و اقتصاد ورزش در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به اهداف تشكیل این مركز، ابراز امیدواری كرد كه امسال دستاوردی قابل توجه از آنها به دست بیاید اما تصریح كرد كه نمی توان زمان مشخصی را در این زمینه تعیین كرد.
وی با اشاره به اینكه «مركز مشاركت ها، سرمایه گذاری و اقتصاد ورزش» یك حلقه مفقود شده در ساختار ورزش ایران بود، اظهار داشت: در تمام دستگاه های اجرایی كه اهداف خدماتی و تولیدی دارند باید چرخه اقتصاد و تولید مورد توجه قرار بگیرد. وزارت ورزش هم با عنایت به ماهیتی كه از آن برخوردار می باشد و نوع فعالیت هایی كه به آن می پردازد باید چنین چرخه ای را وارد تشكیلات خود می كرد.
وی با اشاره به مواردی كه منجر به طرح تشكیل مركز مشاركت ها، سرمایه گذاری و اقتصاد ورزش شد، تصریح كرد: اصل ۴۴ قانون اساسی بر خصوصی سازی و برون سپاری فعالیت ها تمركز دارد در حالیكه در ورزش فرصت اینگونه فعالیت ها بسیار كم فراهم می شد. بنابراین و در واقع در جهت تجمیع فعالیت های بخش خصوصی و عمومی ورزش، این مركز تأسیس شد.
سرپرست مركز مشاركت ها، سرمایه گذاری و اقتصاد ورزش با اشاره به اینكه مهرماه سال قبل مصوبه این مركز از جانب سازمان اداری و استخدامی كشور به وزارت ورزش ابلاغ گردید، در مورد اهداف تشكیل این مركز و نتایجی كه به لحاظ اقتصادی می تواند داشته باشد توضیح داد.
نظریان خاطرنشان كرد: پیگیری سیاست گذاری و برنامه ریزی تمام فعالیت های اقتصادی كه توسط وزیر انجام می شود جزو اهداف مركز مشاركت ها، سرمایه گذاری و اقتصاد ورزش است اما قرار نیست این مركز تولید مالی داشته باشد. این مركز در واقع در سه بخش مشاركت ها، سرمایه گذاری و اقتصاد فعالیت دارد، برای هر بخش و بر مبنای ظرفیت های موجود، برنامه ریزی شده و اهدافی مشخص می شود. سیاست گذاری هم بر این اساس صورت خواهد گرفت. در این میان نقش وزارت ورزش هم مشاركت با بخش عمومی است.
سرپرست مركز مشاركت ها، سرمایه گذاری و اقتصاد ورزش در ادامه با اشاره به اینكه تكمیل و بهره برداری از اماكن ورزشی یكی از محورهایی است كه می توانیم به آن ورود نماییم، تصریح كرد: با عنایت به كمبود منابع مالی و گستردگی ساخت و سازهای ورزشی باید از كمك بخش خصوصی برای تكمیل و بهره مندی از آنها استفاده نمود. این مركز به خوبی می تواند این كار را انجام دهد.
وی افزود: همین طور افرادی علاقمند به سرمایه گذاری در ورزش هستند اما دقیقاً نمی دانند چگونه و از چه مسیری وارد شوند. البته قبل از این در وزارت ورزش شرایط برای این افراد مهیا می شد اما اینكه در قالب و كاملاً قانونمند زیر نظر یك مركز واحد باشد، نبود. مركز مشاركت ها، سرمایه گذاری و اقتصاد ورزش می تواند فرصت های موجود در این زمینه را به صورت رسمی و قانونی به علاقمندان به سرمایه گذاری در ورزش معرفی كنند.
نظریان خاطرنشان كرد: همین طور باید دفترچه ای راهنما هم تهیه نماییم تا سرمایه گذاران بدانند برای ورود و مشاركت خود دقیقاً از كجا شروع كنند و چه مسیری را دنبال كنند.
وی در بخش دیگری از گفتگو با خبرنگار مهر با یادآوری اینكه ۱۵ اسفندماه سال قبل بعنوان سرپرست مركز مشاركت ها، سرمایه گذاری و اقتصاد ورزش انتخاب شد، در مورد زمان نتیجه گیری از تشكیل و فعالیت های این مركز و تأثیرگذاری آن در ورزش اظهار داشت: فعلاً در حال تدوین برنامه هستیم. این برنامه باید در شورای راهبردی وزارت ورزش مصوب شود تا قابلیت اجرا بگیرد. ازاین رو به صورت شفاف و به صراحت نمی توان از زمانِ نتیجه گیری صحبت كرد. اینكه بگوییم در این زمان به یك نتیجه می رسیم، امكان پذیر نیست اما امیدواریم در سال ۹۸ دستاوردی قابل توجه داشته باشیم.
وی همین طور در مورد تكمیل تركیب این مركز اظهار داشت: برای مركز مشاركت ها، سرمایه گذاری و اقتصاد ورزش ۱۰ پست سازمانی تعریف شده كه یكی از آنها مسئول است. برای ۹ پست دیگر رایزنی هایی انجام شده اما هنوز نهایی نشده است. به دنبال پُر كردن صندلی نیستیم. باید با رایزنی افراد مسئول را مشخص نماییم تا همكاری با آنها به نتایج خوبی منجر شود.
سرپرست مركز مشاركت ها، سرمایه گذاری و اقتصاد ورزش ابراز امیدواری كرد كه با همكاریهای لازم تمام بخش ها، این مركز بتواند تأثیرگذاری قابل توجهی در فعالیت های اقتصادی ورزش داشته باشد.

1398/02/03
15:49:56
5.0 / 5
4811
تگهای خبر: تیم , خدمات , دستگاه , رسمی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳
asbeman.ir - حقوق مادی و معنوی سایت اسب من محفوظ است

اسب من

همه چیز درمورد اسب و اسب سواری و سوارکاری