آخرین اخبار وقوع بهمن در آلپ ایران

۸ كوهنورد جان باختند، جمعه تلخ برای ورزش كشور، توقف موقت جستجو

۸ كوهنورد جان باختند، جمعه تلخ برای ورزش كشور، توقف موقت جستجو اسب من: وقوع بهمن در ارتفاعات اشترانكوه باعث جان باختن ۸ نفر از اعضای تیم ۱۵ نفره كوهنوردان خراسانی شد، عملیات جستجوی تنها مفقودی حادثه هم به دلیل مه غلیظ و سرمای هوا متوقف شده است.



خبرگزاری مهر- گروه استان ها: ۱۴ نفر كوهنورد مشهدی كه به همراه یك كوهنورد الیگودرزی برای صعود به ارتفاعات اشترانكوه- آلپ ایران- عازم منطقه شده بودند دچار حادثه شدند. این كوهنوردان به رغم اعلام هواشناسی در خصوص شرایط نامساعد جوی با همراهی یكی از كوهنوردان الیگودرزی راهی منطقه می شوند كه متأسفانه در ادامه مسیر با «بهمن» مواجه شده و از هم فاصله می گیرند.
تاكنون ۸ نفر از اعضای این تیم جان خویش را از دست داده اند. یك كوهنورد دیگر به نام «علی حسینی» هم مفقود است. علیرضا عامری، ناصر اكبری، مرتضی غلامپور، اكرم حقانی، مهشید جوانمحمدی، علی قاسم زاده، مجید زاده تراب، و امان الله جوكار اسامی جانباختگان و علی حسینی نام تنها مفقودی این حادثه است.
بنابراین گزارش منطقه حفاظت شده اشترانكوه یكی از مناطق منحصربه فرد و پرجاذبه طبیعی غرب كشور است كه به لحاظ برخورداری از شرایط زیست محیطی و خصوصیت های زمین شناسی زیستگاه مناسب و مستعدی برای رشد و تكثیر وحوش به خصوص پستانداران به حساب می آید.

اشترانكوه به علت واقع شدن در قلب سلسله جبال زاگرس دارای قلل سرد مرتفع بالای سه هزار و ۵۰۰ متر از سطح دریا و همینطور دره های نسبتاً گرم است. اشترانكوه رشته كوهی به طول تقریبی ۵۰ كیلومتر است كه در جهت شمال غربی-جنوب شرقی امتداد دارد.
یخچال های طبیعی و دائمی این رشته كوه كه یكی از زیباترین كوه های كشور به حساب می آید، در تمام سال از برف و یخ پوشیده است. اشترانكوه در جنوب شهر دورود و ازنا قرار دارد و به «آلپ ایران» هم معروف است؛ البته این نام تنها به خاطر بلند بودن آن به آن تعلق نگرفته است بلكه به علت شیب تند كوه هایش و دره های جوان و «وی» شكل و یخچال های طبیعی است. ارتفاع بلندترین قله آن سن بران ۴۱۵۰ است.

اخبار تكمیلی مربوط به این حادثه را در زیر می خوانید.
۲۱: ۱۰ واكنش اینستاگرامی حسن روحانی
در پست اینستاگرامی حجت الاسلام حسن روحانی آمده است: كوهنوردان شجاعی كه برای قله رفتند و با سقوط بهمن از دامنه اشترانكوه به آسمان صعود كردند؛ روحشان شاد و آرامش شان ابدی.


۱۹: ۲۰ ۱۳ سورتی پرواز در اشترانكوه انجام شد
معاون جمعیت هلال احمر استان لرستان از انجام ۱۳ سورتی پرواز در اشترانكوه در جهت عملیات جستجو طی امروز اطلاع داد.
۱۸: ۵۵ یك كامیون سردخانه دار از مشهد برای انتقال جان باختگان اعزام شد
رضا آریایی مدیركل مدیریت بحران لرستان تصریح كرد: با هماهنگی صورت گرفته با سازمان آرامستان مشهد مقدس، یك دستگاه كامیون سردخانه دار حمل گروهی اجساد بمنظور انتقال پیكر ۷ نفر از جانباختگان حادثه سقوط بهمن به استان اعزام شد. ۱۷: ۵۸ وزیر ورزش و جوانان جان باختن تعدادی از كوهنوردان را تسلیت گفتبه گزارش اسب من به نقل از مهر، وزیر ورزش و جوانان در پیامی جان باختن ۹ كوهنورد حادثه سقوط بهمن ارتفاعات اشترانكوه لرستان را به خانواده های این عزیزان و جامعه ورزش كشور تسلیت گفت. مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی نماید.
فایل آن را از اینجا دانلود كنید: video/mp4

1396/09/20
01:44:42
5.0 / 5
4501
تگهای خبر: ورزش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۴
asbeman.ir - حقوق مادی و معنوی سایت اسب من محفوظ است

اسب من

همه چیز درمورد اسب و اسب سواری و سوارکاری