از برنامه های آتی بی خبرم؛

اسماعیل عبادی: نتایج مسابقات تیر وكمان بنگلادش دیگر تكرار نمی شود

اسماعیل عبادی: نتایج مسابقات تیر وكمان بنگلادش دیگر تكرار نمی شود اسب من: كماندار كامپوند ایران كه نتوانست در مسابقات قهرمانی آسیا نتیجه قابل قبولی بگیرد، اظهار داشت: نتایجی كه در این رقابت ها به خاطر شرایط بد محیطی گرفتیم، تكرار نمی شود.



به گزارش اسب من به نقل از مهر، كمانداران ایران در مسابقات قهرمانی آسیا كه هفته گذشته به میزبانی بنگلادش برگزار گردید بر خلاف انتظارات نتوانستند عملكردی خوبی داشته باشند و بنابراین نتایج قابل قبولی كسب نكردند. در دوره پیش این رقابت ها و در بخش كامپوند، تیم اعزامی ایران به تایلند صاحب یك مدال نقره در بخش انفرادی بانوان و دو مدال برنز در بخش تیمی و انفرادی مردان شد اما در رقابت های بنگلادش ایران تنها در بخش تیمی بانوان به یك مدال برنز دست یافت.
اسماعیل عبادی یكی از امیدهای مدال آوری در این دوره رقابت ها بود اما وی بعد از كسب جایگاه پانزدهمی در مرحله مقدماتی، در رمرحله یك هشتم حذف شد. در بخش تیمی هم نتوانست با هم تیمی های خود عنوانی بهتر از چهارمی كسب كند. عبادی البته تاثیر شرایط جوی و محیطی محل برگزاری مسابقات را عامل عملكرد دور از انتظار خود و دیگر كمانداران می داند و بنابراین تاكید دارد به اینكه این نتایج در هیچ رویداد دیگری تكرار نخواهد شد.
این كماندار كشورمان در گفتگو با خبرنگار مهر خاطرنشان كرد: شرایطی كه محل برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا در بنگلادش داشت برای مان قابل تصور نبود. به قدری آلودگی هوای بنگلادش شدید بود و محیط هم آلوده بود كه در همان یكی دو روز ابتدایی همه بازیكنان بیمار شدند. از نظر غذایی هم وضعیت خوبی نداشتیم چون در تمام مدت زمانی كه در بنگلادش بودیم برای وعده ناهار یك غذای ثابت داشتیم. همه اینها روی وضعیت آمادگی ما تاثیر گذاشت و سبب افت عملكردمان شد.
وی با اشاره به اینكه روز چهارم - پنجم مسابقات نیمی از تیم مریض شده بودند، تصریح كرد: شاید برای برخی این سوال پیش آمده باشد كه خب چرا هندی ها یا كره ای ها دچار چنین مشكلاتی نشدند؟ باید به این مسئله توجه داشت كه شرایط بنگلادش خیلی نزدیك به هند است. مسلم است كه بازیكنان هند با شرایط دور از انتظاری كه بنگلادش داشت دچار مشكل نشدند. كره ای ها هم پیش بینی چنین شرایط را داشتند چون خیلی مجهز و كامل به مسابقات آمده بودند.
عبادی در پاسخ به این پرسش كه «چرا در تیم ایران پیش بینی چنین شرایطی نشده بود تا دچار این مشكلات نشوید؟»، خاطرنشان كرد: تیروكمان ورزش اول كره ای هاست و برای آن اهمیت زیادی قائل هستند. خیلی زیاد در این رشته هزینه می كنند. كره ای ها همیشه در هر رویدادی كه شركت می كنند، پزشك و ماساژور و روانشناس همراه دارند در حالیكه داشتن تیم های ایرانی هیچ وقت و برای هیچ رویدادی چنین همراهانی را ندارند چون هزینه زیادی دارد.
كماندار كامپوند ایران كه در مدال طلا بازی های آسیایی اینچئون را در كارنامه دارد، ادامه داد: در كل اینكه كره ه ای ها به خاطر اهمیت زیادی كه برای تیر وكمان قائل هستند با تجهیزات كامل به بنگلادش آمده بودند. آنها مانند همیشه با خود غذا آورده بودند در حالیكه در این زمینه هم برای ما چنین امكانی وجود ندارد. با همه اینها و به قول پزشك كره ای ها، آنها هم در مسابقات بنگلادش به خاطر آلودگی شدید محیط و هوا دچار مشكلاتی شده بودند.
وی در ادامه با تاكید بر اینكه كامپوند مردان ایران در آسیا بهترین تیم را در اختیار دارد، خاطرنشان كرد: ما بالاترین رنكینگ آسیا را در اختیار داریم. نفراتی كه در تركیب تیم كامپوند هستند جزو بهترین نفرات آسیا به حساب می آیند. نتایجی كه در مسابقات بنگلادش و به خاطر شرایط غیرقابل تصور این بنگلادش به دست آمد نباید چنین تصوری را تولید كند كه كامپوند ایران افت كرده است. من تاكید می كنم كه به خاطر شرایط بد كشور میزبان نتوانستیم نتیجه لازم را بگیریم. این نتایجی هم كه در بنگلادش رقم خورد در هیچ رویداد دیگری تكرار نخواهد شد.
عبادی همینطور در مورد برنامه های آتی خود اظهار داشت: فدراسیون در طول سال دو بار رقابت های انتخابی برگزار می نماید. فكر می كنم یك هفته دیگر رقابت های انتخابی را داشته باشیم. بعد از آن با عنایت به مسابقاتی كه در تقویم داریم، تمرینات مان را پیگیری می كنیم.
كماندار كامپوند ایران در مورد اینكه «برنامه ای برای مرحله دوم و سوم رقابت های جام جهانی داخل سالن دارید یا خیر؟»، اظهار داشت: فدراسیون اعزام تیم به این دو مرحله مسابقات را در برنامه داشت اما نمی دانم در اجرای این برنامه تغییری بوجود آمده است یا خیر.
اسماعیل عبادی در انتها در مورد مسابقات قهرمانی جهان كه به میزبانی آمریكا برگزار می شود هم اظهار داشت: حضور در این رقابت ها هم در برنامه فدراسیون بود. دعوت نامه مسابقات آمده است و قرار بود مسئولان هماهنگی و اقدامات لازم برای اعزام تیم به این رقابت ها را انجام دهد. البته در نهایت صدور به موقع ویزا تعیین كننده است. در كل نمی دانم اقدامات برای حضور در این رقابت ها در چه مرحله ای است.

1396/09/17
21:54:57
5.0 / 5
4533
تگهای خبر: رقابت , فدراسیون , قهرمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳
asbeman.ir - حقوق مادی و معنوی سایت اسب من محفوظ است

اسب من

همه چیز درمورد اسب و اسب سواری و سوارکاری