حال خراب فدراسیون دوچرخه سواری ؛

حضور احتمالی تنها سه تیم در تورهای خارجی دوچرخه سواری!

حضور احتمالی تنها سه تیم در تورهای خارجی دوچرخه سواری! اسب من: با آخر زمان ثبت نام تیم های قاره ای و بین المللی دوچرخه سواری در فدراسیون جهانی، تنها سه تیم از ایران برای حضور در میادین بین المللی اعلام آمادگی كرده اند اما ثبت نامشان قطعی نیست.



به گزارش اسب من به نقل از مهر، تیم های باشگاهی رشته دوچرخه سواری برای ثبت امتیازات خود در رنكینگ فدراسیون جهانی و حضورشان در تورها یا مسابقات آسیایی و بین المللی باید با پرداخت مبلغ ۲۶۰۰ یورو در UCI ثبت نام كنند. زمان ثبت نام تیم های باشگاهی قاره ای در سایت فدراسیون جهانی برای حضور در مسابقات سال ۲۰۱۹ و رنكینگ آن به اتمام رسیده است.
در سال ۲۰۱۸ شش تیم از ایران شامل شهرداری تبریز، مس كرمان، پیشگامان كویر یزد، امیدنیای مشهد، DFT و GUN تبریز برای حضور در میادین مختلف بعنوان تیم های قاره ای ایران در فدراسیون جهانی ثبت نام كرده بودند اما عملا به علت مشكلات مالی و ارزی در خیلی از مسابقات حضور نیافتند.
تیم پیشگامان كویر یزد كه چند سالی عنوان برترین تیم باشگاهی حاضر در تورهای آسیایی را از آن خود كرده بود چند ماه ابتدایی سال ۲۰۱۸ را به علت دوپینگ دو عضو تیمش در محرومیت سپری نمود. اما بعد از آن به علت مشكلات مالی و ارزی قید خیلی از سفرها و حضور در تورهای آسیایی را زده تا در رنكینگ فدراسیون جهانی در سال ۲۰۱۸ به رتبه دوازدهمی قاره آسیا سقوط كند!
اوضاع مابقی تیم ها هم به این شكل است. دو تیم مس و امیدنیای مشهد كه چند روز قبل به تور سینكاراك اندونزی سفر كرده بودند مجوزشان از سال ۲۰۱۸ بوده اما امتیازشان در رنكینگ سال ۲۰۱۹ ثبت خواهد شد.
ظاهرا نه تنها مهلت اعلام آمادگی تیم ها به فدراسیون دوچرخه سواری كشورمان به آخر رسیده بلكه زمان ثبت نام آنها در فدراسیون جهانی هم تمام شده است.
تنها سه تیم شهرداری تبریز، سورن و سپاهان اصفهان آمادگی خویش را اعلام نموده اند اما ثبت نام خویش را در فدراسیون جهانی قطعی نكرده اند. تا الان هم تیم چون پیشگامان كویر یزد هم برای ثبت نام اعلام آمادگی نكرده و مشخص نیست كه قصد حضور در میادین خارجی را دارد یا خیر!
نوید كثیریان رئیس كمیته بین الملل فدراسیون دوچرخه سواری در گفتگو با خبرنگار مهر، در این خصوص اظهار داشت: ما طی نامه ای از فدراسیون جهانی مهلت گرفته ایم. در این درخواست، زمان مشخص نشده و فعلا تیم ها برای تامین مبلغ ثبت نام مهلت دارند. فكر می كنم تا هفته آینده تكلیف تیم های قاره ای مشخص می گردد.
وی افزود: تنها تیم هایی از جانب فدراسیون جهانی، قاره ای هستند كه مراحل ثبت نام و واریز حق ثبت خویش را انجام داده باشند. این سه تیم هم آمادگی خویش را اعلام نموده اند اما قطعیت حضورشان در فهرست تیم های قاره ای بسته به قطعی شدن ثبت نامشان دارد.
سال ۲۰۱۹ برای دوچرخه سواری جهان مهم می باشد. برای كشورهایی مانند ایران كسب امتیاز و قرار گرفتن در میان سه تیم اول قاره به لحاظ كسب سهمیه المپیك ۲۰۲۰ اهمیت بسزایی دارد. دوچرخه سواری ایران سالهاست به علت كسب رتبه اول آسیا در رنكینگ جهانی، سه سهمیه كامل بخش جاده بازیهای المپیك را از آن خود كرده است.
بخش عمده ای از این امتیازات با استفاده از حضور تیم های باشگاهی در تورهای مختلف بدست می آمد و در صورت عدم حضور باشگاه ها در مسابقات بین المللی امتیازات تیم ملی ایران هم در رنكینگ آسیا كاسته می شود. ایران در انتها رنكینگ سال ۲۰۱۸ در میان كشورهای آسیایی رتبه ششم را داشت و در نخستین ماه محاسبه امتیازات سال ۲۰۱۹ در رده سوم آسیاست.
به نظر می رسد مسائل مالی و ارزی فشار زیادی را روی تیم های باشگاهی و مجموعه فدراسیون دوچرخه سواری وارد كرده است. اردوهای تداركاتی و اعزام های ملی و تیم های باشگاهی كمرنگ شده و این مسئله می تواند زنگ خطری باشد برای كسب سهمیه المپیك ۲۰۲۰ در بخش جاده!

1397/08/22
17:51:59
5.0 / 5
4774
تگهای خبر: اردو , اسب , المپیك , بازی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳
asbeman.ir - حقوق مادی و معنوی سایت اسب من محفوظ است

اسب من

همه چیز درمورد اسب و اسب سواری و سوارکاری