در گفتگو با مهر مطرح شد:

تمام دستاوردهای سارا خادم الشریعه از مسابقات شطرنج كپ دگ

تمام دستاوردهای سارا خادم الشریعه از مسابقات شطرنج كپ دگ اسب من: تنها استاد بین المللی شطرنج بانوان با اشاره به حضورش در مسابقات كپ دگ فرانسه از تاثیری كه این رقابت ها و امتیازات آن بر ریتینگ و جایگاه جهانی اش گذاشته، ابراز رضایت كرد.



به گزارش اسب من به نقل از مهر، سارا خادم الشریعه تنها نماینده ایران در رقابت های بین المللی شطرنج «كپ دگ» فرانسه در انتها ۹ دور رقابت با دیگر شركت كنندگان در این مسابقات بعنوان نایب قهرمان مشترك دست یافت.
مسابقات شطرنج «كپ دگ» هفته گذشته به آخر رسید. در انتها این رقابت ها خادم الشریعه ضمن كسب ۱۸ واحد ریتینگ، بعنوان بهترین بازیكن در بخش بانوان ارائه شد.
این شطرنج باز ملی پوش كشورمان در گفتگو با خبرنگار مهر با ابراز رضایت از عملكرد خود در مسابقات «كپ دگ» اظهار داشت: در حالی باید جهت شركت در مسابقات فرانسه عازم این كشور می شدم كه تنها چند روز از شروع رسمی زندگی متأهلی من گذشته بود بنابراین با وجود دعوت رسمی به مسابقات، برای حضور در آن شك و تردید زیادی داشتم. اما حالا كه این رقابت را با نتایج موفق به آخر رساندم از تصمیمم برای حضور خوشحالم.
خادم الشریعه با تاكید بر اینكه مسابقات «كپ دگ» فرانسه در سطح خیلی بسیار بالایی برگزار شد، خاطرنشان كرد: خیلی از شطرنج بازان مطرح همچون ۲۰ استاد بزرگ در این مسابقات حضور داشتند. مسابقات فرانسه همچون رویدادهای تقویم فیده است كه همه ساله برگزار می گردد و در مجموع از اعتبار بالایی هم برخوردار می باشد.
استاد بین المللی شطرنج ایران با اشاره به اینكه از عملكرد خود در دو دور ابتدایی این رقابت ها رضایت زیادی ندارد، تصریح كرد: البته در دور اول صاحب برتری شدم اما شخصا از عملكرد خودم خیلی راضی نبودم. در كل عملكردم در چهار دورِ پایانی مسابقات برایم بسیار رضایت بخش بود به خصوص در دور نهم كه با «چوك» از اوكراین رقابت داشتم.
وی در این رابطه افزود: قبل از این و در دیگر رویدادها با حریفان دیگری بازی داشتم كه به لحاظ ریتینگ از این شطرنج باز اوكراینی بالاتر بودند اما رقابتی كه با وی داشتم در سطح بسیار بالایی برگزار گردید و توانستم عملكرد خوبی را مقابل او داشته باشم.
خادم الشریعه با یادآوری اینكه یكی از نتایج اصلی حضور در مسابقات «كپ دگ» فرانسه كسب ۱۸ واحد ریتینگ با ضریب ۱۰ بود، اظهار داشت: من قبل از این ۲۴۵۸ واحد ریتینگ داشتم اما در دوره ای كه دچار افت شدم، ریتینگم به ۲۴۰۰ كاهش پیدا كرد. تلاشم این بود كه بتوانم مجدد به ریتینگ خود برگردم اما حالا هم از آن گذشته و صاحب ریتینگ ۲۴۶۶ شدم.
استاد بزرگ شطرنج ایران با تاكید بر اینكه یكی از مهمترین اهدافش قرارگرفتن در جمع ۲۰ نفر نخست رنكینگ جهانی است، خاطرنشان كرد: با امتیاز خوبی كه از مسابقات «كپ دگ» فرانسه گرفتم، صاحب هفت هشت پله صعود در رنكینگ جهانی شده و الان جایگاه ۲۱ را دارم. امیدوارم روزی بتوانم این جایگاه را هم ارتقاء دهم.
وی كه آخر هفته جاری برای همراهی تیم هامبورگ در لیگ آلمان عازم این كشور می گردد و پس از آن هم تیم هبی را در لیگ چین همراهی خواهد نمود اظهار داشت كه حضور در مسابقات آزاد جبل الطارق را هم در برنامه دارد.
خادم الشریعه در این باره اظهار داشت: جبل الطارق مهمترین مسابقات آزاد جهان است كه از جایزه بالایی هم برخوردار می باشد. البته هزینه حضور در این رقابت ها هم بالاست بنابراین جهت شركت در آن تردید داشتم اما فكر می كنم به واسطه جوایزی كه از مسابقات فرانسه گرفتم و حضوری كه در لیگ چین خواهم داشت مشكلی بابت این اعزام نداشته باشم.

1397/08/21
18:21:03
5.0 / 5
4503
تگهای خبر: بازی , تیم , رسمی , رقابت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۱
asbeman.ir - حقوق مادی و معنوی سایت اسب من محفوظ است

اسب من

همه چیز درمورد اسب و اسب سواری و سوارکاری