در گزارش اسب من مطرح شد

شرط پارالمپیکی شدن پارادوومیدانی کاران در مسابقات قهرمانی کشور

شرط پارالمپیکی شدن پارادوومیدانی کاران در مسابقات قهرمانی کشور اسب من: سرپرست انجمن پارادوومیدانی تاکید دارد که حداقل 25 ورزشکار این رشته از هر دو بخش جانبازان و توان یابان و نابینایان و کم بینایان به بازی های پارالمپیک پاریس اعزام می شوند.



علی اصغر هادی زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر با یادآوری این که پارادوومیدانی ایران بواسطه حضور در مسابقات جهانی فرانسه ۱۶ سهمیه برای بازی های پارالمپیک دراختیار دارد، اشاره کرد: بطور معمول پارادوومیدانی ایران با حدود ۲۵ - ۲۰ سهمیه در بازی های پارالمپیک شرکت داشته است. برای این دوره بازی ها هم مشکلی از حیث سهمیه ها نداریم.
وی افزود: در هر یک از ماده های پارادوومیدانی، نفرات اول تا دهم رنکینگ جهانی صاحب سهمیه می شوند. علاوه بر این رقابت های قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی هم فرصتی است برای کسب سهمیه پارادوومیدانی کاران؛ این رقابت ها در هر دو بخش مردان و زنان برگزار می گردد و پارادوومیدانی کارانی که بتوانند به رکورد اول تا سوم جهان در بخش مردان و اول تا چهارم جهان در بخش زنان دست یابند، صاحب سهمیه می شوند. پ
سرپرست انجمن پارادوومیدانی با تأکید بر این که این رقابت ها زیر نظر نماینده کمیته بین المللی پارالمپیک در تهران برگزار می شود، اشاره کرد: حضور در مسابقات قهرمانی کشور فرصتی است برای پارادوومیدانی کارانی که به هر علت نتوانستند در مسابقات انتخابی پارالمپیک شرکت نمایند یا در رنکینگ جهانی، جایگاه لازم برای دستیابی به سهمیه را ندارند.
وی در عین حال اظهار داشت: در کل پارادوومیدانی کارانی که کلاس بندی آنها تا سال ۲۰۲۵ اعتبار داشته باشد و بتوانند رکورد ورودی برای پارالمپیک دست یابند، وارد ترکیب تیم ملی برای این بازی ها می شوند.
هادی زاده از نهایی شدن لیست پارادوومیدانی کاران پارالمپیکی تا ۲۸ خرداد آگاهی داد و اشاره کرد: برای بازی های پارالمپیک حداقل ۲۵ پارادوومیدانی کار در ترکیب کاروان اعزامی ورزش ایران خواهد بود. شاید هم تعداد نفرات این رشته از این تعداد بیشتر شود. فعلا صحبت از حداقل است و این که نسبت به ادوار گذشته کاهشی در ترکیب تیم اعزامی نداریم.
سرپرست انجمن پارادوومیدانی در مورد پیش بینی از مدال اوری ورزشکاران این انجمن در بازی های پاریس اظهار داشت: در مورد طلا، نقره و برنز حرفی ندارم اما همه نفرات ما شانس کسب مدال هستند. البته بهتر است ترکیب تیم اعزامی نهایی شود سپس برمبنای شرایط ورزشکاران و ارزیابی وضعیت آمادگی آنها، دراین زمینه اظهار نظر اصولی و منطقی مطرح شود.
هادی زاده همین طور در مورد ورزشکاری که جایگزین رشید مسجدی (این ورزشکار که سهمیه پارالمپیک را در اختیار داشت سه هفته پیش دار فانی را وداع گفت)، اشاره کرد: قاعدتا یک نفر را جایگزین می نماییم. در مسابقات پیش رو، فردی که بتواند رکورد لازم را کسب کند، جایگزین می گردد.


منبع:

1403/03/19
11:33:11
5.0 / 5
267
تگهای خبر: المپیك , بازی , تیم , تیم ملی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳
asbeman.ir - حقوق مادی و معنوی سایت اسب من محفوظ است

اسب من

همه چیز درمورد اسب و اسب سواری و سوارکاری