مربی تیم ملی سنگنوردی:

محیا دارابیان از انتخابی المپیک خط خورد

محیا دارابیان از انتخابی المپیک خط خورد اسب من: مربی تیم ملی سنگنوردی اعلام نمود محیا دارابیان به مسابقات گزینشی المپیک اعزام نمی گردد. او همین طور اعلام نمود رضا علیپور وضعیت خوبی برای المپیکی شدن دارد اما کار الناز رکابی دشوار است.


به گزارش اسب من به نقل از ایسنا، المپیک ۲۰۲۴ پاریس از پنجم مرداد ماه شروع می شود و برخی رشته ها بدنبال کسب سهمیه هستند و در مسابقات انتخابی شرکت می کنند.
در رشته سنگ نوردی نیز رضا علیپور و الناز رکابی برای کسب سهمیه المپیک تلاش می کنند. البته محیا دارابیان نیز یکی دیگر از ورزشکارانی بود که شانس خودرا برای المپیکی شدن امتحان می کرد اما آنگونه که آرتیمس فرشادیگانه مربی تیم ملی سنگ نوردی می گوید به سبب داشتن شانس کم، توسط فدراسیون سنگ نوردی کنار گذاشته شده است.
بدین سان تنها علیپور و رکابی به مسابقات مجارستان (۳۰ تیر تا ۲ مرداد) که آخرین پنجره برای کسب سهمیه المپیک پاریس است اعزام خواهند شد اما وضعیت این دو ورزشکار برای کسب سهمیه چگونه است و باید در بوداپست چه رتبه ای کسب کنند تا سهمیه را به دست بیاورند؟
آرتیمس فرشادیگانه مربی تیم ملی سنگنوردی در مورد وضعیت کسب سهمیه المپیک این دو ورزشکار به ایسنا اظهار داشت: یک مسابقه شانگهای بود که به آن OQS (کسب سهمیه المپیک) می گویند و یک مسابقه دیگر OQS در بوداپست مجارستان انجام خواهد شد. ورزشکاران از هر مسابقه امتیازی می گیرند. نفر اول ۵۰ امتیاز کسب می کند و همین طور پایین می آید. مجموع امتیاز این دو مسابقه را جمع می کنند که در رشته بولدرینگ و لید ۱۰ نفر و در رشته سرعت هفت نفری که بالاترین امتیاز را کسب کرده اند، انتخاب می شوند.
وی در پاسخ به این پرسش که ورزشکاران ما چه امتیازاتی لازم دارند تا سهمیه را بگیرند، اظهار داشت: رضا علیپور در مسابقه قبلی جزو ۶ نفر اول بود و تقریباً ۳۰ امتیاز گرفت. اگر در مجارستان هم جزو ۶ نفر اول باشد، ۱۰۰ درصد برای المپیک انتخاب می شود. شرایط خانم رکابی مشکل تر است چون از هر کشوری تنها دو نفر در یک ماده می توانند در المپیک حضور داشته باشند. بستگی دارد که نفرات پیش از خانم رکابی سهمیه را کسب کرده اند یا نه. الان ژاپن دو ورزشکار در لید-بولدر گذاشته که یک نفر از آنها سهمیه را کسب کرده است و یک نفر دیگر می ماند.
فرشادیگانه با اعلان اینکه خانم رکابی باتوجه به صدمه ای که داشت در مسابقه شانگهای امتیاز خوبی نتوانست کسب کند و کار در مسابقه بوداپست مشکل تر خواهد بود، اشاره کرد: کسب سهمیه اش از طرفی بستگی به این دارد که نفرات بالاترش چه کسانی هستند. بطورمثال ژاپن دو نفر بالاتر از خانم رکابی دارد اگر یکی دهم بشود و یکی پانزدهم اگر یکی حذف شود خانم رکابی یک پله بالا می آید چون از قبل یک سهمیه داشته و هر کشور فقط دو سهمیه می تواند داشته باشد. یعنی خیلی مهمست کشورهایی که یک سهمیه گرفته اند و در این مسابقه بدنبال سهمیه دوم هستند، رتبه ورزشکار دوم شان کجا قرار می گیرد و امتیاز بچه های ما چگونه می شود.
مربی تیم ملی در مورد خط خوردن محیا دارابیان از حضور در رقابت های مجارستان اظهار داشت: این تصمیم کادر فنی فدراسیون است. باتوجه به رکوردهایی که در چهار مسابقه قبلی کسب کرده، نمی توانست کسب سهمیه کند. روی کاغذ یک اتفاق می افتد اما در واقعیت اتفاق دیگری می افتد. چیزی به اسم نتوانستن وجود ندارد امکانش وجود داشت که خانم دارابیان بتواند اما شانسش خیلی کم بود.
فرشادیگانه در مورد گرفتن سهمیه یونیورسالیتی اظهار داشت: به این هم امید داریم که اگر کسب سهمیه نکردیم با رایزنی فدراسیون و کمیته ملی المپیک با فدراسیون جهانی و کمیته بین المللی المپیک بتوانیم سهمیه یونیورسالیتی را کسب نماییم.




منبع:

1403/03/16
13:35:42
5.0 / 5
237
تگهای خبر: المپیك , تیم , تیم ملی , رشته
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳
asbeman.ir - حقوق مادی و معنوی سایت اسب من محفوظ است

اسب من

همه چیز درمورد اسب و اسب سواری و سوارکاری