استاندار خوزستان:

استفاده سنتی مردم از رودخانه سبب افزایش غرق شدگی شده است

استفاده سنتی مردم از رودخانه سبب افزایش غرق شدگی شده است اسب من: اهواز - استاندار خوزستان اظهار داشت: یك سوم آب های كشور در خوزستان جاری است و استفاده سنتی مردم از رودخانه ها سبب افزایش قابل توجه آمار غرق شدگی در استان شده است.



به گزارش اسب من به نقل از مهر، غلامرضا شریعتی پیش از ظهر امروز در نشست مشترك رؤسای فدراسیون های ورزشی با حضور وزیر ورزش و جوانان در اهواز اظهار نمود: به دلیل وجود رودخانه های پرآب در خوزستان كه یك سوم آب های جاری كشور هست و همینطور هوای نسبتا گرم، ورزش شنا در میان مردم استان بخصوص جوانان گسترده است.
وی اضافه كرد: به ایجاد زیرساخت ها در حوزه ورزش شنا خیلی توجه نشده و مردم به صورت سنتی از رودخانه ها استفاده می نمایند و این مسئله سبب شده كه بیشترین تعداد غرق شدن رودخانه ای كشور در پنج سال اخیر به خوزستان اختصاص دارد.
شریعتی با تاكید بر ضرورت جبران غفلت از تولید زیرساخت های ورزش شنا اظهار داشت: در این زمنیه باید طرح و سند جامعی برای خوزستان تدوین شود؛ البته جلساتی هم در سطح كشور تشكیل و به صورت تخصصی آن را دنبال می نماییم.
استاندار خوزستان با عنایت به گرمای طولانی در خوزستان و تغییر اقلیم بیش از ۵۵ روز از سال جاری را شاهد گرمای بالای ۴۹ درجه بودیم در حالیكه این روزها در سال قبل ۱۳ روز بود؛ ازاین رو باید به توسعه سال های ورزشی سرپوشیده مجهز به سیستم های سرمایشی توجه جدی داشته باشیم.
شریعتی با اشاره به ضرورت توجه به زیرساخت های بخش ورزش در شهرهای مختلف خوزستان بیان كرد: میانگین سرانه فضای ورزشی خوزستان از میانگین كشوری پایین تر است و شهرهایی مثل ایذه و رامهرمز بعنوان قطب كشتی یا شهرهای دیگر كه ظرفیت های پررنگی دارند، باید بیشتر در كانون توجه باشند.
وی بیان كرد: با این كار فضا و شرایط برای بروز استعدادهای ورزشی بیشتر فراهم می گردد. قول می دهیم كه اگر این فضا و زیرساخت ها بیشتر تقویت شود، ورزشكاران خوزستانی در مجامع بین المللی برای كشور افتخارآفرینی كند.
استاندار خوزستان اظهار داشت: با عنایت به مسائلی مثل ریزگردها، مردم خوزستان در معرض صدمه پذیری بیشتری در حوزه سلامت هستند؛ ازاین رو باید بالاتر از حد استاندارد زیرساخت های ورزشی را برای آنها فراهم نمود تا امكان ورزش برای مردم بیشتر تأمین شود.
شریعتی با اشاره به اینكه سرمایه گذاری در زمینه های روحی، جسمی و روانی خوزستان سرمایه گذاری برای كل كشور خواهد بود، اظهار داشت: امیدوارم سرمایه گذاری برای توسعه زیرساخت های ورزشی در خوزستان افزایش پیدا كند.

1396/12/03
14:29:52
5.0 / 5
4406
تگهای خبر: ورزش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳
asbeman.ir - حقوق مادی و معنوی سایت اسب من محفوظ است

اسب من

همه چیز درمورد اسب و اسب سواری و سوارکاری