حق پخش ورزش در سال ۱۴۰۲ چند میلیارد است؟

حق پخش ورزش در سال ۱۴۰۲ چند میلیارد است؟ اسب من: برمبنای لایحه بودجه سال 1402 برای نخستین بار حق پخش مسابقات ورزشی داخلی مشخص شد اما ابهامات مختلفی نسبت به رقم آن باتوجه به حذف درآمدهای تبلیغاتی ناشی از پخش مسابقات ورزشی نسبت به لوایح پیشنهادی سالهای قبل وجود دارد.


به گزارش اسب من به نقل از ایسنا، در سالهای ۱۳۹۹، ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ وزارت ورزش و جوانان و سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران مکلف بوده و هستند درآمدهای تبلیغاتی ناشی از پخش مسابقات ورزشی که به ترتیب معادل ۵۰، ۱۵۰ و ۳۱۵ میلیارد تومان و در مجموع معادل ۵۱۵ میلیارد تومان است را به حساب خزانه داری واریز کنند؛ سهم وزارت ورزش در این رابطه طی سالهای مذکور ۱۵، ۴۵ و ۹۴.۵ میلیارد تومان و سهم سازمان صداوسیما نیز معادل ۳۵، ۱۰۵ و ۲۲۰.۵ میلیارد تومان است.
بدین سبب سال ۱۴۰۱ به عنوان سال پایانی بمنظور مشخص شدن درآمدهای تبلیغاتی ناشی از پخش مسابقات ورزشی در بودجه کل کشور، تعیین شد و در لایحه سال ۱۴۰۲ که توسط دولت سیزدهم به مجلس شورای اسلامی ارائه شد، حق پخش مسابقات ورزشی داخلی معادل ۲۴۳ میلیارد تومان برآورد شده و هیچگونه جزئیات بیشتری در این رابطه اعلام نشده است.
این درحالی است که درآمد حاصل از تبلیغات ناشی از پخش مسابقات ورزشی در سال ۱۴۰۱ معادل ۳۱۵ میلیارد تومان برآورد شد که باید به نسبت ۳۰ به ۷۰ بین وزارت ورزش و جوانان و سازمان صدا و سیما تقسیم می شد. طبق لایحه ۱۴۰۱ به استناد بند «پ» ماده ۹۲ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه، وزارت ورزش و جوانان و سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران مکلف بودند درآمدهای تبلیغاتی ناشی از پخش مسابقات ورزشی را به ردیف درآمدی شماره ۱۴۰۱۸۴ نزد خزانه داری کل کشور واریز نمایند. در این لایحه، درآمد حاصل از تبلیغات ناشی از پخش مسابقات ورزشی موضوع بند (پ) ماده ۹۲ قانون برنامه ششم توسعه در ردیف ملی ۳۱۵ میلیارد تومان برآورد شده است که باتوجه به نسبت ۳۰ به ۷۰ درصدی وزارت ورزش و جوانان نسبت به سازمان صداوسیما سهم وزارت ورزش معادل ۹۴.۵ میلیارد تومان و سهم صداوسیما معادل ۲۲۰.۵ میلیارد تومان برای سال 1401 است.
باید منتظر ماند و دید حال که در پرونده تبلیغات ناشی از پخش مسابقات ورزشی در بودجه ۱۴۰۲ بسته شده است و از عبارتی تحت عنوان حق پخش مسابقات ورزشی داخلی استفاده شده چه سازوکاری برای پرداخت این عدد به وزارت ورزش و جوانان تعریف خواهد شد و چطور میتوان این اعتبار را به رشته های ورزشی مختلف، تزریق کرد.




منبع:

1401/10/22
14:28:20
5.0 / 5
386
تگهای خبر: تبلیغات , رشته , سازمان , ورزش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳
asbeman.ir - حقوق مادی و معنوی سایت اسب من محفوظ است

اسب من

همه چیز درمورد اسب و اسب سواری و سوارکاری