در آستانه حضور در قهرمانی جاده آسیا
حقی: بهترین رکابزنان ایران انتخاب شدند
سرمربی تیم ملی دوچرخه سواری جاده ایران اظهار داشت: کسانی را که برای مسابقات قهرمانی آسیا انتخاب کردیم، بهترین های ایران هستند و بهتر از آنها نداشتیم.
علیرضا حقی در گفتگو با ایسنا درباره وضعیت تیم ملی دوچرخه سواری جاده ایران قبل از حضور در مسابقات قهرمانی آسیا بیان نمود: دوچرخه سواران حدودا از سال ۲۰۱۹ در هیچ مسابقه ای شرکت نکرده اند اما با عنایت به چیزی که ما در تمرینات دیده ایم شرایط شان خیلی بهتر از سالهای قبل است. حالا در مسابقات ترکیه هم شرکت نمایند، پیش از قهرمانی آسیا محک می خورند. البته رکابزنان روسیه و بلاروس اجازه حضور در مسابقات ترکیه را ندارند و این به نفع رکابزنان ما است.
او افزود: ۸ نفری که انتخاب شده اند، بهترین های حال حاضر ایران هستند. برخی ها اعتراض داشتند که خوب و بهتر بوده اند اما با عنایت به تمرین، همه چیز مشخص است. هم اکنون دیگر همه چیز اصولی شده و پاورمتر موجود است و هر روز میتوان چک کرد که وضعیت هر ورزشکار چگونه است. من خودم زمانی که ورزشکار بودم دوست نداشتم مسابقه انتخابی بگذارند چون معتقد بودم که مسابقه انتخابی سبب نابودی ورزشکار می شود و حتی سبب می شود که دنبال دارو برود اما این فرصت را برای همه دوچرخه سواران ایجاد کردم و مطابق پروفایل مسیر دو مسابقه انتخابی در سر بالا و تایم تریل انفرادی برگزار کردم و نفراتی که انتخاب شدند کسانی بودند که حقشان بود.
وی همینطور اظهار داشت: در روز اول با عنایت به شرایط تمرینی می دانستم چه کسانی انتخاب می شوند و در روز آخر هم بعد از انتخابی همان نفرات انتخاب شدند. حالا کسی که خط می خورد به علت این که عصبانی است امکان دارد حرف هایی بزند اما به هر حال پل های پشت سر خودش را خراب می کند. ما بهتر از این نفرات نداشتیم و نخواهیم داشت.
وی در پاسخ به این پرسش که چرا تنها یک نفر را در رده جوانان انتخاب کرد؟ اظهار داشت: فاصله نفر بعدی با کسی که من انتخاب کردم در حدود ۵ تا ۶ دقیقه است و این فاصله خیلی زیاد است. حتی اگر پول هم داشتیم اجازه نمی دادم نفرات بیشتری در رده جوانان اعزام شوند. در رده جوانان در هر دو ماده استقامت و تایم تریل شانس مدال داریم. در رده امید هم سه نفر اعزام می نماییم که رکابزنان خوبی هستند. حقیقت این است که ما نسبت به کشورهای دیگر عقبیم اما با این وجود تیم خوبی داریم و من به این تیم امیدوارم که بتواند نتیجه خوبی بگیرد و در رده بزرگسالان هم در تایم تریل تیمی و استقامت شانس مدال داریم.
حقی در مورد مشکلاتی که میزبان به وجود آورده است، بیان نمود: ما هم اکنون هنوز به دنبال گرفتن ویزای تاجیکستان هستیم و این در شرایطی است که بامداد بیست و چهارم اسفند مقرر است عازم ترکیه شویم تا در مسابقات این کشور شرکت نماییم. نکته جالب این است که تاجیکستان دوچرخه سواری قوی ندارد نمی دانم چرا میزبانی را به این کشور داده اند. تا هم اکنون نزدیک به پنج دفعه دفترچه فنی مسابقات را تغییر داده اند. یکبار اعلام نمودند که تایم تریل تیمی با چهار نفر برگزار می گردد اما سپس اعلام نمودند ۶ نفره است. در آخرین دفترچه ای که ارسال کرده اند، باردیگر آنرا به چهار نفر تغییر داده اند.
او افزود: مسیر تایم تریل تیمی هم ابتدا اعلام نمودند ۴۴ کیلومتر است بعد آنرا به ۴۲ کیلومتر تغییر دادند و هم اکنون ۲۴ کیلومتر شده است. جالب این است که مسیر تایم تریل انفرادی جوانان و امید مردان و بانوان بزرگسال ۲۴ کیلومتر است در حالیکه هیچگاه این گونه نبوده که مسافت مسیرها یکسان باشد. تا وقتی که ما در جلسه فنی مسابقات شرکت نکنیم، دقیقا معلوم نیست که مسیر ها چند کیلومتر و شرایط چگونه است.
سرمربی تیم ملی دوچرخه سواری جاده ایران در مورد مشکل تجهیزات تیم ملی هم تصریح کرد: واقعا تجهیزات ما قدیمی است و برای مسابقه تریل تیمی به زور توانستیم چهار دوچرخه جمع و جور نماییم. ملی پوشان از دوچرخه ها و تجهیزات شخصی خودشان استفاده می نمایند. در تایم تریل تیمی تجهیزات مهم می باشد. با وجود این که تجهیزات ما در ارتباط با سال ۲۰۱۶ است و با سختی فراوان داریم در مسابقات شرکت می نماییم اما ناامید نیستیم. امیدوارم که کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش در بحث تجهیزات به ما کمک کنند. حالا مسابقات قهرمانی آسیا را با هر شرایطی که هست پشت سر می گذاریم اما برای بازی های کشورهای اسلامی و بازی های آسیایی واقعا احتیاج به تجهیزات جدید داریم.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب