با اعلام رسمی IOC؛

بازی های المپیك و پارالمپیك توكیو به تعویق افتاد

بازی های المپیك و پارالمپیك توكیو به تعویق افتاد اسب من: با بیان رسمی كمیته بین المللی المپیك مسابقات المپیك و پارالمپیك توكیو به دنبال شیوع ویروس كرونا به تعویق افتاد.



به گزارش اسب من به نقل از مهر، كمیته بین المللی المپیك (IOC) امروز سه شنبه رسماً با انتشار اطلاعیه ای اعلام نمود كه بازی های المپیك توكیو كه قرار بود تابستان امسال اجرا شود به خاطر شیوع ویروس كرونا و نگرانی كشورهای مختلف به تعویق افتاده است. این تصمیم شامل حال بازی های پارالمپیك توكیو هم می شود.
در این بیانیه آمده است كه توماس باخ رئیس IOC به همراه آبه شینزو نخست وزیر ژاپن جلسه ای را در این ارتباط برگزار كرده و تصمیمات لازم گرفته شده است.
طبق اعلام IOC مقرر شد این بازی ها حدود یك سال به تعویق بیافتد ولی نباید دیرتر از تابستان سال ۲۰۲۱ اجرا شود. در بیانیه IOC هنوز تاریخ جدید تعیین نشده است اما روزنامه AS اسپانیا ادعا نمود این بازی ها در ایام ۲۴ جولای تا ۹ آگوست ۲۰۲۱ میلادی (۲ تا ۱۸ مرداد ۱۴۰۰) برگزار می شود.
در جلسات برگزار شده این مساله مطرح گردیده است كه بازی های المپیك توكیو می تواند در این شرایط سخت و دشوار پرتوی امیدی در جهان بگشاید و تابش المپیك می تواند نوری برای انتهای این تونل باشد.
همچنین مقرر شد تا این بازی ها (حتی در صورت برگزاری در سال ۲۰۲۱) نام المپیك و پارالمپیك توكیو ۲۰۲۰ را حفظ كند.
این در حالی است كه طی دو روز گذشته كشورهای كانادا و استرالیا اعلام نموده بودند در صورت برگزاری المپیك در تابستان ۲۰۲۰ در این بازی ها شركت نمی كنند.
كشور ایران هم در نامه ای به كمیته بین المللی المپیك خواستار تعویق این بازی ها شده بود.


منبع:

1399/01/06
12:23:42
5.0 / 5
3133
تگهای خبر: المپیك , بازی , رسمی , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۵
asbeman.ir - حقوق مادی و معنوی سایت اسب من محفوظ است

اسب من

همه چیز درمورد اسب و اسب سواری و سوارکاری