چرا ورزش می نماییم اما لاغر نمی شویم؟

چرا ورزش می نماییم اما لاغر نمی شویم؟ به گزارش اسب من یك مربی بدنسازی اعتقاد دارد، نوع تمرینات ورزشی، خواب نامناسب و رژیم غذایی غیراصولی سبب می شود تا افراد از ورزش كردن برای لاغری نتیجه لازم را نگیرند.


روح الله فریادی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، بابیان اینكه افراد چاق و یا دارای اضافه وزن برای لاغری باید شاخص های مختلفی را رعایت نمایند، عنوان كرد: خیلی از این افراد برای كاهش وزن به ورزش روی می آورند و انتظار دارند به سرعت هم نتیجه بگیرند، درحالی كه خیلی از نكات اصولی را رعایت نمی كنند.

وی بابیان اینكه برای كاهش وزن باید تغذیه مناسب را مكمل تمرینات ورزشی نماییم، اظهار داشت: افرادی كه می خواهند با ورزش لاغر شوند، باید نوع تغذیه خویش را هم اصلاح كنند، به این مفهوم كه از خوردن غذاهای سرخ كردنی صرف نظر كرده و حجم غذایشان را هم كاهش دهند.

مربی بدنساز تیم ملی هندبال نوجوانان صبحانه نخوردن را یكی از علل مهم برای افزایش وزن افراد دانست و اظهار داشت: برپایه تحقیقات انجام گرفته، میزان اضافه وزن و شیوع چاقی در بین افرادی كه صبحانه را از وعده های غذایی شان حذف می كنند، بیشتر است. برای همین افرادی كه با ورزش كردن به دنبال كاهش وزن هستند، باید صبحانه را مفصل بخورند.

وی افزود: وعده شام این دسته از افراد باید پیش از ساعت هشت شب باشد و از زیاد خوردن هم در این وعده پرهیز كنند.

فریادی به تاثیر كم خوابی در افزایش وزن افراد هم اشاره نمود و اظهار داشت: بدن هر فرد در طول شب به حدود هفت ساعت و نیم و در طول روز به یك ساعت خواب نیاز دارد. البته بهترین زمان هم برای خواب افراد از ساعت ۱۰ شب تا پنج و نیم بامداد و در طول روز هم از ساعت دو تا سه ظهر است.

وی یادآورشد: این خواب كافی به بدن كمك می نماید تا هورمون رشد در آن ترشح شده و فرد اندام شاداب تری داشته باشد.

این مربی بدنساز در ادامه به نقش تمرینات ورزشی در كاهش وزن افراد هم اشاره نمود و اظهار داشت: تمركز صرف روی تمرین هوازی یا تمرین قدرتی تاثیر چندانی در كاهش وزن ندارد و باید این دو به صورت مكمل اجرا شوند، یعنی هفته ای سه جلسه تمرینات قدرتی و سه جلسه هم تمرینات هوازی باشد.

وی خاطرنشان كرد: اگر تمرینات ورزشی خیلی شدید باشد سبب هدر رفتن انرژی زیادی از فرد می شود كه برای جبران به تغذیه بیشتری روی می آورد، اگر هم سبك باشد تاثیر زیادی بر بدن نخواهد داشت.

فریادی در ادامه تصریح كرد: یكی از انواع طراحی های تمرین كه امروزه مورد توجه قرار گرفته و سبب چربی سوزی و كاهش وزن زیادی می شود، تمرینات اینتروال – تناوبی – است كه در هفته برای تمرینات قدرتی چهار ساعت و نیم و برای تمرینات هوازی حدود هفت ساعت در نظر گرفته اند.

او همینطور تصریح كرد: بانوان ورزشكار آماتور می توانند در طول هفته ۷۰۰ گرم و بانوان ورزشكار حرفه ای ۹۰۰ گرم كاهش وزن داشته باشند. همینطور این آمار برای ورزشكاران مرد آماتور هفته ای ۹۰۰ گرم و مردان ورزشكار حرفه ای هفته ای یك كیلو و ۲۰۰ گرم است.

مربی بدنسازی تیم ملی هندبال نوجوانان تصریح كرد: درصورتی كه فردی تمرینات ورزشی خویش را به صورت اصولی انجام دهد و رژیم غذایی مناسبی هم داشته باشد، اما وزن كم نمی كند حتما باید به پزشك رجوع كند، چونكه این شخص احیانا دارای مشكل كم كاری تیروئید است.



1398/06/20
12:48:02
5.0 / 5
31
تگهای خبر: اسب , پزشك , تیم , تیم ملی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵
asbeman.ir - حقوق مادی و معنوی سایت اسب من محفوظ است

اسب من

همه چیز درمورد اسب و اسب سواری و سوارکاری