درآمدزایی جان یك نفر را گرفت؛

جزئیات مرگ یك كارگر در جاده شمشك، ماجرای پیك نیك و خفگی دروغ است!

جزئیات مرگ یك كارگر در جاده شمشك، ماجرای پیك نیك و خفگی دروغ است! اسب من: رئیس شورای شهر شمشك با تشریح اتفاقی كه منجر به مرگ یك كارگر شد به انتقاد از بهره بردار این جاده پرداخت و اظهار داشت: مطرح كردن بحث پیك نیك و خفگی برای توجیه كردن اشتباهات مسئولان بهره بردار است.



به گزارش اسب من به نقل از مهر، حادثه تلخ چند روز پیش ریزش بهمن در جاده شمشك به دیزین كه جان یك انسان را گرفت از این حیث قابل تامل و ناراحت كننده است كه احتمال بروز آن از مدتها قبل توسط نهادهای مختلف پیش بینی شده بود.
یكی از این نهادها كه بازگشایی جاده را ناایمن قلمداد كرده بود شورای اسلامی شهر شمشك دربندسر است كه ریاست آن بر عهده جواد شمشكی می باشد. شمشكی كه حالا خود از شاكیان این پرونده است و مستندات لازم را هم در این خصوص به دادگاه عرضه داده در گفتگو با خبرنگار مهر به سوالاتی در همین رابطه پاسخ داد و جزئیات ماجرا را تشریح كرد:
* خبرگزاری مهر: پرونده حادثه بهمن در جاده شمشك به دیزین به كجا رسید؟
- شمشكی: این مسائل با استفاده از قضایی در حال پیگیری است. ما مستندات و مدارك و مكاتبات از بدو پیگیری بازگشایی جاده تا زمان وقوع حادثه را به دادگاه عرضه كرده ایم. من دو روز پیش در دادگاه بودم، پرونده تكمیل شده و در حال بررسی نهایی است كه احضاریه برای افرادی كه در این حادثه مسئول و یا آگاه هستند صادر شود.
* شما هم از مخالفان بازگشایی جاده شمشك به دیزین بودید؟
- مخالفت من بر اساس سابقه قوانین است. این جاده از سال ۵۳ در حال بهره برداری است. در جاده هراز هم كه بهمن می آمد بهمن شكن و موارد ایمنی دیگر فراهم گردید كه مشكلی پیش نیاید. وقتی جاده ای ذاتش بهمن خیز است باید تمهیدات لازم هم اندیشیده شود. مردم ژاپن هم با زلزله كنار آمده اند و مدیریت درست انجام داده اند كه در بالاترین ریشتر كمترین تلفات را دارند. چگونه است كه به صورت دستوری می گویند جاده باید باز شود در حالیكه همه در ناایمن بودنش هم نظر هستند. مسئولیت جان مردم با چه كسی است؟ دو سال است كه راه شمشك به دیزین بسته است، در این دو سال فرصت اصلاح مسیر بوده است نه اینكه در این بازه زمانی و در آستانه بهره برداری در زمستان بگویند جاده باید باز شود!
* این جاده در منطقه استحفاظی شما بوده و آیا نامه مكتوب مخالفت عرضه داده اید؟
- اگر كسی می خواهد جاده را بهره برداری كند باید به فكر ایمنی آن هم باشد. ما همه این هشدارها را به صورت مكتوب داده ایم. در اینجا هر حادثه ای پیش بیاید هزینه اش با ماست چون كه از استان البرز كه شرایط رساندن امكانات و كمك فراهم نیست اما جالب است بدانید منطقه حادثه منطقه حوزه استحفاظی ما نیست. ۷ كیلومتر از میگون به بالا زیر نظر ما می باشد و ۷ كیلومتر هم در دست حوزه راهداری استان تهران است و ما حتی اجازه نداریم در این ناحیه یك سنگ را جابه جا نماییم. من صورت جلسه این را هم دارم كه تا كجا مسیر را به من تحویل داده اند. ما در گزارشمان اعلام نموده ایم و پرسیده ایم چه كسی مسئولیت حادثه را پذیرفته است. در بخشنامه و صورت جلسه ای كه بدون امضاست طرف حساب چه كسی است؟ اگر امروز یا هر روز دیگر حادثه ای پیش بیاید مسئولیت آن بر عهده چه كسی است؟

* پیمانكار این جاده در اظهار نظری اعلام نموده علت مرگ متوفی خفگی بوده است نه بهمن، نظر شما چیست؟
- اجازه دهید به موضوعی قدیمی اشاره كنم. در شمشك بهمنی روی مینی بوس روشن در حال حركت آمد، شیشه های مینی بوس باز بوده و با محبوس شدن هوا هر ۹ نفر در مینی بوس به دلیل خفگی با گاز منوكسید كربن جان سپردند. در حادثه اخیر هم چنین اتفاقی افتاده است. روز پس از حادثه از محل حادثه عكس تهیه كردم. بهمن روی لودر و كامیون را گرفته بود و عكس هایش هم موجود است. گاز منوكسید كربن داخل ماشین آمده است و من همه این موارد را مستندسازی كرده ام. خودم به همراه یك عكاس از مسیر شمشك تا دیزین ۱۲ كیلومتر را قدم به قدم در گزارشم توضیح داده ام.
* پس این اظهار نظرها چه دلیلی می تواند داشته باشد؟
- آنها دنبال اهداف خودشان هستند تا اشتباه خویش را توجیه كنند. من جواب خانواده متوفی را چه بدهم؟ حداقل بگویند اشتباه كرده اند نه اینكه حق را پایمال كنند و مبحث را جور دیگر بیان كنند. شبانه به جاده رفته اند تا آنجا را پاكسازی كنند كه ماشین ها از آنجا رد شوند و برای هر ماشین ۳۰ هزار تومان پول بگیرند در حالیكه می دانند تا حدود ۴۸ ساعت بعد از بارش برف نباید به آن محل می رفتند تا برف با سرمای طبیعی محكم شود.
* حتی برخی در جایی شخصی عنوان كرده اند كه پیك نیك در داخل كامیون بوده و سبب انفجار و خفگی شده است؟
- اصلا این موارد موضوعیت ندارد و مطرح كردن آن تنها از جانب برخی و برای توجیه اشتباهات خودشان بوده است.
* به نظر شما مقصر حادثه كیست؟
- تشخیص اینكه چه كسی مقصر اصلی حادثه است با دستگاه قضایی می باشد. ما تنها از حقوق شهری دفاع می نماییم. ما مسیر قانونی را طی كرده ایم و اطلاع رسانی لازم را هم به موقع انجام داده ایم. متوفی از شهروندان شمشك بوده است و برای پرداخت دیه وی مسئول «قانون» است. مبحث دیه بحث بعدی قانون است و اصل قضیه این می باشد كه آیا این جاده دوباره از چند روز دیگر بازگشایی می گردد و آیا كسی در این خصوص پاسخگو است یا خیر؟ همه جاده ها حادثه دارد اما نسبت به زمان مشكلات اصلاح می گردد. زیرساخت های مورد نیاز باید در این جاده فراهم گردد به صورت مثال اگر كسی در جاده بنزین تمام كند چه كسی پاسخگوست؟ این جاده به صورت بین استانی استفاده می شد و در تابستان تراكم ترافیكی داشت ولی در زمستان بسته بود. بخش خصوصی در مسیرهای مشابه بهمن خیز اقدامات لازم را انجام داده است اما بخش دولتی چرا به وظیفه اش عمل نكرده است؟!

1397/10/19
14:17:01
5.0 / 5
12
تگهای خبر: دستگاه , مدیریت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳
asbeman.ir - حقوق مادی و معنوی سایت اسب من محفوظ است

اسب من

همه چیز درمورد اسب و اسب سواری و سوارکاری