روایت بانوی ركابزن از آزار و اذیت ها در حین تمرین در جاده

روایت بانوی ركابزن از آزار و اذیت ها در حین تمرین در جاده به گزارش اسب من بانوی ركابزن ملی پوش ایران اظهار داشت: در حین تمرین اصلا امنیت نداریم و ممكنست بارها رانندگان ما را اذیت كنند.


ماندانا دهقان در گفتگو با ایسنا درباره ی اینکه در حین تمرین در جاده از امنیت برخوردارست یا نه، بیان کرد: واقعیت این است که اصلا امنیت نداریم و خیلی اتفاق می افتد که در حین تمرین توسط رانندگان مورد آزار و اذیت قرار بگیریم. ممکنست در یک روز دو، سه مرتبه شاهد چنین اتفاقی باشیم. در بعضی از شهرها این مسئله بیشتر و در بعضی شهر ها کمتر است. بعضی از رانندگان فکر می کنند ما برای تفریح با دوچرخه در جاده هستیم و می کوشند با خودروی خود ما را اذیت کنند.

او افزود: در دور مجموعه آزادی چند روز پیش مشکلی برایم پیش آمد و جرثقیل اداره برق من را اذیت کرد و ماشین را به سمتی که من بودم هدایت کرد و نزدیک بود با من تصادف کند و من هم با پلیس 110 تماس گرفتم. راننده حتی عصبانی و طلبکار شد که اصلا شما اینجا چه کار دارید اما بعدا که پلیس حق را به من داد، معذرت خواهی کرد و گفت من را دیده و نمی خواسته به من بزند. همسرم در تمام تمرینات بعنوان اسکورت همراهم است اما باز هم چنین مشکلاتی دارم. اگریک دوچرخه سوار تنها باشد که هر روز دارد با جانش بازی می کند.
دهقان در مورد نحوه فرهنگ سازی برای احترام گذاشتن به دوچرخه سواران در جاده ها اظهار داشت: صدا و سیما خیلی می تواند موثر باشد اما حتی زیرنویس هم صورت نمی گیرد. بسیاری از رانندگان به ما اعتراض دارند که در جاده چه کار می کنید و به پارک بروید. در تصور آنها نمی گنجد که ما 100 تا 150 کیلومتر در روز تمرین داریم و در پارک امکان تمرین کردن وجود ندارد. در کشورهای دیگر جهان هم رکابزنان در جاده تمرین می کنند حالا برخی کشورها جاده مخصوص دوچرخه دارند مثل امارات. اما برخی کشورها هم جاده مخصوص برای دوچرخه سواران ندارند اما تابلوهایی نصب شده یا فرهنگ سازی شده و خود مردم رعایت می کنند. اما در ایران رانندگان معترض هستند که جاده برای آنها است و ما نباید در جاده تمرین نماییم.

او اضافه کرد: در مورد بستن کمربند ایمنی هم سالها کار شد تا فرهنگ سازی انجام گرفت و الان همه هنگام رانندگی کمربند ایمنی را می بندند بدین سبب احترام به دوچرخه سواران و رعایت فاصله ایمنی هم باید سالها کار شود و با یکبار گفتن چیزی درست نمی گردد. در سطح شهر تهران یا برخی شهرهای دیگر تابلوهایی نصب شده اما این کافی نیست و تاثیری که صدا و سیما می تواند بگذارد خیلی بیشتر است چون به هر حال 60-70 میلیون مخاطب دارد.
لژیونر دوچرخه سواری ایران در مورد تامین هزینه های خود در شرایط تعطیلی مسابقات و اردوها اشاره کرد: صفر تا 100 هزینه های من با همسرم است. هزینه تجهیزات هم باتوجه به افزایش قیمت دلار خیلی گران شده و اصلا دوچرخه سواری خیلی سخت شده است. پولمان دیگر به خرید مکمل هم نمی رسد. قیمت تیوپ چینی 100 هزار تومان شده است و همه دیگر به فکر کنار گذاشتن دوچرخه سواری هستند. بحث کرونا هم تمام شود در لیگ یک میلیون هم قرارداد نداریم. باز مردان شرایط بهتری دارند و انگار ما رایگان رکاب می زنیم.





منبع:

1399/05/18
15:58:43
5.0 / 5
442
تگهای خبر: اردو , بازی , تیم , دوچرخه سواری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵
asbeman.ir - حقوق مادی و معنوی سایت اسب من محفوظ است

اسب من

همه چیز درمورد اسب و اسب سواری و سوارکاری